tweede week - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ruben Bulck - WaarBenJij.nu tweede week - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ruben Bulck - WaarBenJij.nu

tweede week

Door: ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

22 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Reisverslag nieuw zeeland 2
Op zondag zijn we naar een eiland gegaan wat Waihiki heet, het was 40 minuten met de ferrie. Toen we aankwamen zijn we daar gaan rond lopen, het was super mooi. Foto’s volgen. Deze week zijn we gaan kamperen, dat hield in dat we in tenten sliepen maar we hadden wel een gebouwtje met daarin een keuken en wat zit plekken. Het was ongeveer 10 minuten naar het dichtstbijzijnde stadje, dus we konden de sterren heel goed zien avonds. Ook hadden we 2 keer een kampvuur wat erg gezellig was, we hadden een pool tabel dus het was erg leuk om daarop te spelen. Het project was maar 10 minuten van ons kamp vandaan, dat was wel chill. De eerste dag gingen we zaden verzamelen van moeras planten, die zaden gaan ze later verspreiden zodat daar ook weer moeras terug komt. De rest van de week gingen we onkruid wieden, er is een meer een naast dat meer hadden ze een strook bomen geplant. Maar alle bomen waren van het zelfde soort, toen kwam er een insect wat die bomen dood maakt en de hele strook bomen is nu dood. Daardoor kon het onkruid er makkelijk groeien en wij moesten dat dus weg halen. Sommige onkruidplanten hadden wortels van 10 cm doorsnede. Er groeide ook veel bramen die we weg gingen halen daardoor zat iedereen onder de krassen. Als dit onkruid en bramen zijn hier niet van oorsprong maar door de mens ingevoerd waardoor ze geen natuurlijk ‘vijanden’ hebben. Op donder dag gingen we naar een kiwi house, de kweken daar kiwi’s maar ze hebben ook een bezoekers gedeelte met kiwi’s en veel andere oorspronkelijke vogels, dat was wel interessant om te zien. In het weekend heb ik niet erg veel gedaan, het weer is super hier. Volgende week ga ik weer naar een andere locatie, jeeee. Had dit weekend (22 en 23 februari) geen wifi, daardoor is dit verslag wat later.

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw Zeeland

Iik vertrek van Schiphol in de middag van 4 feb en ik kom aan in Auckland in de ochtend van 6 feb.
Dan heb ik een introductie weekend de 8ste en 9de en ik begin met mijn vrijwilligerswerk op de 10de.
Dit vrijwilligerswerk blijf ik doen tot 4 april en dan ga ik nog op een 9 daagse tour over het Noordereiland.
En vlieg ik 's avonds 15 april terug en kom ik 's middags 16 april aan op Schiphol.
Ik ga waarschijnlijk verschillende projecten doen en elke week of 2 weken wisselen.
Over het vrijwilligerswerk:
Examples of projects on the North Island include:
• Planting trees in locations like Tawharanui Regional Park as part of the ongoing Restoration of this
incredible landscape which has resulted in many endangered birds being able to be reintroduced including
the rare bird and New Zealand icon, the flightless Kiwi.
• Improving habitat for rare birds and fish such as bittern, pateke and mudfish by planting and weeding at
Lake Serpentine. This project focuses on restoring globally rare peat lakes in the Waikato area.
• Help boost native biodiversity and provide additional habitat for native birds by removing exotic weeds which
threaten to swamp native plantings on the North Shore of Lucas Creek, Auckland
• Take part in track work to keep access to the interior open, exotic plant control, and, depending on the
season, planting at the Hunua Ranges Regional Park. This project also involves habitat restoration for
Dotterels, an endangered bird species, on shell banks at Duder Regional Park.