ena laatste week - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ruben Bulck - WaarBenJij.nu ena laatste week - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ruben Bulck - WaarBenJij.nu

ena laatste week

Door: ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

29 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Reisverslag nieuw zeeland 7
Op zaterdag gingen we naar een rugby match van een nieuw zeeland team tegen een zuid Afrikaans team, dat was erg leuk. Op zondag ging ik en 2 anderen naar Devonport, dat was erg cool. Deze week was ik weer op een boerderij dichtbij de Kapahabour, op maandag zetten we katten vallen uit waar ze levend in worden gevangen en dan door geschoten, elke morgen moesten wij controleren of we katten hadden gevangen. We hadden geen enkele kat gevangen alleen 2 ratten, die zijn ook slecht voor natuur. Ook deden we een beetje of weeding op maandag. Op dinsdag gingen we wilde ginger weeden en zaden verzamelen. Op woensdag ochtend gingen we niet native bomen omzagen en in de middag mangrove. Mangrove zijn native bomen maar om mensen naar het natuur gebeid te krijgen moet er ook recreatie mogelijk zijn en de mangrove stonden in de weg voor een strand. Op donderdag zaagden we meer bomen en verzamelde we meer zaden, op vrijdag het zelfde. Het was een super week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw Zeeland

Iik vertrek van Schiphol in de middag van 4 feb en ik kom aan in Auckland in de ochtend van 6 feb.
Dan heb ik een introductie weekend de 8ste en 9de en ik begin met mijn vrijwilligerswerk op de 10de.
Dit vrijwilligerswerk blijf ik doen tot 4 april en dan ga ik nog op een 9 daagse tour over het Noordereiland.
En vlieg ik 's avonds 15 april terug en kom ik 's middags 16 april aan op Schiphol.
Ik ga waarschijnlijk verschillende projecten doen en elke week of 2 weken wisselen.
Over het vrijwilligerswerk:
Examples of projects on the North Island include:
• Planting trees in locations like Tawharanui Regional Park as part of the ongoing Restoration of this
incredible landscape which has resulted in many endangered birds being able to be reintroduced including
the rare bird and New Zealand icon, the flightless Kiwi.
• Improving habitat for rare birds and fish such as bittern, pateke and mudfish by planting and weeding at
Lake Serpentine. This project focuses on restoring globally rare peat lakes in the Waikato area.
• Help boost native biodiversity and provide additional habitat for native birds by removing exotic weeds which
threaten to swamp native plantings on the North Shore of Lucas Creek, Auckland
• Take part in track work to keep access to the interior open, exotic plant control, and, depending on the
season, planting at the Hunua Ranges Regional Park. This project also involves habitat restoration for
Dotterels, an endangered bird species, on shell banks at Duder Regional Park.

Recente Reisverslagen:

22 April 2014

Het is over

29 Maart 2014

ena laatste week

21 Maart 2014

super week 6

15 Maart 2014

reisverslag 5

15 Maart 2014

week 4
Ruben

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 7026

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 16 April 2014

Nieuw Zeeland

06 Oktober 2013 - 10 December 2013

Swaziland

Landen bezocht: