Het is over - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ruben Bulck - WaarBenJij.nu Het is over - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ruben Bulck - WaarBenJij.nu

Het is over

Door: Sad Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

22 April 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dit was mijn laatste week met de vrijwilligers in Auckland, op maandag, donderdag en vrijdag werkten we aan de walkway. Op dinsdag en woensdag gingen we onkruid wieden in een park in Auckland. Was echt super leuk met de vrijwilligers en ik vond het dan ook erg jammer dat het afgelopen was.

Mijn tour begon op zaterdag we gingen naar Bay of Ilands, ik was daar al een weekend geweest maar het is echt ongelofelijk mooi daar. Onderweg kwamen we langs goat Iland. Dat is een stukje voor de kust waar veel kleine eilanden liggen, omdat ze vroeger bang waren dat hun schepen daar op een eiland liepen lieten ze dieren achter als voedsel. Je had daar dus hen iland, goat iland pig iland, enzovoort. We hebben die dach in bay of ilands een beetje op het stand gelegen en bbq gehad. De volgende dag gingen we op een boot door de baai, heb dolfijnen gezien. Dat was zo gaaf, ze zijn ook veel groter dan je denk en ze zwommen met de boot mee. Daarna gingen we naar de ander kust in het noorden, daar kwamen we bij een baai waar ons hotel lag, dat was zo mooi. De volgende dag gingen we zandsurfen, dat is dat je van een zandduin afgaat met een bodybord, dat was erg leuk. Toen reden we terug naar auckland. Daarna gingen we naar het zuiden van auckland, dat was erg leuk. We gingen naar een strand waar we kuilen groeven, die stroomde dan vol met warm water, dat was zo gek. Soms was het water zo warm dat je er niet eens in kon, dit word veroorzaakt doordat de magma daar heel dicht bij het oppervlakte zit. Dat hadden we ook de volgende dag in Rotorua waar er overal stoom uit de grond kwam en er plekken met kokende modder zijn. Die middag/avond gingen we naar een Maori dorp, Maori zijn de mensen die rond 1200 in New Zeeland zijn aangekomen. Dat was super leuk om daar te zijn en meer te leren over hun cultuur. Daarna gingen we naar een boerderij/natuurbehoud gebied, het regende maar dat maakte niet uit want het leek op jurasic park. Varens die enorm waren en damp uit de steile hellingen. Daarna gingen we naar een paar bergen, waaronder de berg die als mount doom is gebruikt in Lord of the rings. Was super mooi daar met allemaal vulkanen waaronder een die nog steeds actief is en er rook uit de zijkant komt. Daarna gingen we naar wellington waar ik een kerk bezocht die helemaal uit hout bestaat, was super mooi. Ook bezochten we het nationale museum waar de grootste inktvis licht.
Het was echt super leuk in New Zeeland heb heel veel nieuwe mensen ontmoet en veel levenservaring opgedaan.

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw Zeeland

Iik vertrek van Schiphol in de middag van 4 feb en ik kom aan in Auckland in de ochtend van 6 feb.
Dan heb ik een introductie weekend de 8ste en 9de en ik begin met mijn vrijwilligerswerk op de 10de.
Dit vrijwilligerswerk blijf ik doen tot 4 april en dan ga ik nog op een 9 daagse tour over het Noordereiland.
En vlieg ik 's avonds 15 april terug en kom ik 's middags 16 april aan op Schiphol.
Ik ga waarschijnlijk verschillende projecten doen en elke week of 2 weken wisselen.
Over het vrijwilligerswerk:
Examples of projects on the North Island include:
• Planting trees in locations like Tawharanui Regional Park as part of the ongoing Restoration of this
incredible landscape which has resulted in many endangered birds being able to be reintroduced including
the rare bird and New Zealand icon, the flightless Kiwi.
• Improving habitat for rare birds and fish such as bittern, pateke and mudfish by planting and weeding at
Lake Serpentine. This project focuses on restoring globally rare peat lakes in the Waikato area.
• Help boost native biodiversity and provide additional habitat for native birds by removing exotic weeds which
threaten to swamp native plantings on the North Shore of Lucas Creek, Auckland
• Take part in track work to keep access to the interior open, exotic plant control, and, depending on the
season, planting at the Hunua Ranges Regional Park. This project also involves habitat restoration for
Dotterels, an endangered bird species, on shell banks at Duder Regional Park.