Afscheid - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Ruben Bulck - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Ruben Bulck - WaarBenJij.nu

Afscheid

Door: Ruben van den Bulck

Blijf op de hoogte en volg Ruben

02 December 2013 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Vorige week vrijdag ben ik naar een graduation gegaan, de kinderen komen naar de NCP op zijn vroegst als ze 2 zijn. Als ze 5 zijn gaan de meesten naar pre-school maar sommige zijn ook 6 of 7, dat hangt er vanaf of de lerares denk dat ze er klaar voor zijn. De graduation is dus als ze van de NCP naar pre-school gaan. Het was erg leuk en gezellig, de kinderen lieten een beetje zien wat ze geleerd hadden op de NCP, zongen en dansten wat en ze kregen een diploma. Deze week is een ontspannen week geweest omdat de andere vrijwilligers nu in Mozambique zitten. Maandag en dinsdag heb ik het schilderen afgemaakt en nu is een lokaal de goede kleur geschilderd. Woensdag ben ik naar een andere graduation gegaan, ik vond deze leuker dan de eerste. De kinderen droegen hier traditionele kleding en deden traditionele dansen, dat was erg leuk om te zien. Donderdag en vrijdag was het aan het regenen, dus ik kon niet veel doen, heb een tafel en een bank gerepareerd en met de kinderen gespeeld.

Nu komt het minder leuke gedeelte, het is allemaal over ;(. Ik heb een ontzettende leuke en leerzame 2 maanden gehad en nu is het over. Het is zo gek dat ik mijn huis verlaat om weer naar huis te gaan, het is hier echt een huis voor mij geworden. Natuurlijk ga ik nu nog een week naar kruger, maar het grootste gedeelte is over. De mensen zijn hier veel vriendelijker en opener dat in Nederland, ze zijn ook echt geïnteresseerd in je. Ik ga Swaziland zeker missen, terug naar het koude platte Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruben

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 7054

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 16 April 2014

Nieuw Zeeland

06 Oktober 2013 - 10 December 2013

Swaziland

Landen bezocht: