Kruger nationaal park - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Ruben Bulck - WaarBenJij.nu Kruger nationaal park - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Ruben Bulck - WaarBenJij.nu

Kruger nationaal park

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

09 December 2013 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Kruger was super en als ik in Nederland ben zal ik wel wat foto’s online zetten.
Dag 1.
Van Johannesburg naar de lodge waar ik de week door zou brengen. Die avond al had ik een sunset drive. Daar zag ik de eerste dieren, impala’s, ook wel de mac donnalds genoemd, niet alleen omdat alle dieren ze eten en er zijn 200.000 in Kruger zijn maar oorspronkelijk omdat als je ze van achter bekijkt dan lijk het of er een M staat. Ook wat giraffen, zebra’s, een buffel en jakhalzen, verder belande we in een groep van min 30 olifanten, met jongen. Ze kwamen heel dichtbij de auto dus dat was wel heel leuk.
Dag 2 en 3
Deze dagen had ik een full day Kruger safari, je zit dan in een open auto en je rijd door Kruger. Dag 2 was het ontzettend warm dus ik heb bijna alleen maar dieren in de ochtend gezien, ik heb heel veel dieren gezien dus je ziet in de foto’s wel wat precies. Dag 3 was het regenachtig, dus ik zag de dieren wat meer over de dag verspreid.
Dag 4
In de ochtend had ik een bush walk, daarbij zie je niet veel spectaculaire dieren, maar gaat het meer over de planten en de insecten.
In de namiddag ging ik naar een private game lodge daar zag ik een grote groep buffels en een manlijke leeuw op 2 meter afstand.
Dag 5
Ik had een morning drive met ontbijt in de bush en ik ging naar een rehabilitation center. Het rehab center vangt gewonden dieren op en probeert ze weer uit te zetten in de natuur maar dat lukt niet altijd. Kruger neemt geen dieren aan die niet uit Kruger komen omdat Kruger al overvol is. Sommige dieren zijn door mensen opgevoed en als je ze vrijlaat in een park kunnen ze of niet overleven of ze vallen mensen aan/ springen in hun auto’s. Sommige dieren kunnen niet helemaal opgelapt worden, zo kunnen veel vogels niet of niet goed meer vliegen. Deze dieren blijven dus in het opvang centrum als ambassadeur van hun diersoort. Dat houd in dat ze daar blijven voor onderwijs en bekendheid (weet het goed woord niet). Veel boeren proberen de dieren te verwonden of doden omdat ze niet weten hoe ze hun vee of gewassen kunnen beschermen. Ook zien ze diersoorten aan voor verkeerde dieren en in het rehab center word ze dat dus verteld en uitgelecht hoe het anders kan.
Dag 6
Een korte ochtend drive en toen terug naar Joburg. We gingen ook nog naar de blyde river canyon maar er was mist dus we zagen niets.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruben

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 7051

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 16 April 2014

Nieuw Zeeland

06 Oktober 2013 - 10 December 2013

Swaziland

Landen bezocht: