Dorpje, Lodge en eerste werkdag - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Ruben Bulck - WaarBenJij.nu Dorpje, Lodge en eerste werkdag - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Ruben Bulck - WaarBenJij.nu

Dorpje, Lodge en eerste werkdag

Door: Rube

Blijf op de hoogte en volg Ruben

09 Oktober 2013 | Swaziland, Manzini

Nu wat uitgebreider, de Lodge licht op 30 min lopen (swazistyle) of 20 min lopen(Nederlands style) van het grootse winkelcentrum van Swaziland. Er is daar een KFC, de enige bioskoop van Swaziland en een grootte supermarkt. Alles is hier super goedkoop, een blikje cola 40 cent max en een busreis van 2,5 km 25 cent. We zitten midden in de natuur maar het is wel normaal, douche, wc, water uit de kraan wat drinkbaar is, Wifi en stroom. We slapen in tenten maar eigenlijk zijn het kleine huisjes en we slapen op bedden zo dat is comfortabel. Ik heb al wat dieren gezien, maar niet iets echt speciaals: een mot van 7 cm, hagedis enzo. De andere vrijwilligers en backpackers zijn leuk, de lokale mensen zijn echt super aardig, de kinderen roepen telkens howareyou en zwaaien naar je of willen op de foto. Het is hier erg arm maar daarom ben ik hier ook, in de foto’s zie je niet de allerarmste want die wonen op het platteland. Er zijn veel weeskinderen in Swaziland omdat hun ouders zijn overleden aan HIV/aids. Ik heb vandaag mijn eerste werkdag gehad en het waren een zware 4 uur, we waren met zijn 3 ik, een andere vrijwilliger en een man van de organisatie. We werden ook geholpen door de dorpsoudste/leider van het dorp, hij was heel aardig. We gingen verder met het bouwen van een plateau waar een watertank op komt te staan, dat hield in we moesten cement maken. Dat was er zwaar omdat alles met de hand moet gebeuren, je moet dus water, zand, cement en stenen mengen met een schep. Daarna moesten we het met een kruiwagen heuvelop rijden, dat was erg zwaar en ik heb daarom een blaar.