Warm - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Ruben Bulck - WaarBenJij.nu Warm - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Ruben Bulck - WaarBenJij.nu

Warm

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

13 Oktober 2013 | Swaziland, Manzini

Warm.
Ik had in het vorige verslag gezegd dat ik foto’s zou plaatsen, dat is niet gelukt maar er staan er wel een paar op Facebook. Het is niet echt mogelijk om meer foto’s te plaatsen, want dat kost mij te veel internet. Het was hier gister 40 graden en dat is zelfs voor hier erg warm. Het was zo warm dat jonge vogeltjes uit het nest sprongen terwijl ze niet konden vliegen. We hebben ze toen overdag in een schoenen doos bewaard en nu zitten ze weer in het nest, 2 van de 3 hebben het in ieder geval overleefd. Het is hier nu 20 graden en in de loop van de week word het weer warmer. Heb de afgelopen dagen op mijn project gewerkt aan schommels voor kinderen, dat was leuk om te doen. Hier vlakbij is een sport plek, dat gesponsord word door het olympisch comité, maar ze krijgen niet veel. Het is gratis en toegankelijk voor iedereen om er te komen sporten, ze hebben tennis, voetbal en een leeg veld om te sporten. Ook is er een hal waar je kan tafeltennissen of kan trainen met gewichten die zijn gemaakt van ijzer met beton. Ik was daar met 2 andere vrijwilligers heen gegaan en toen hebben we korfbal met lokale mensen gespeeld. Het is een goed project, want het houd de jongeren van de straat en geeft ze wat te doen. Ga vandaag waarschijnlijk naar een voetbal wedstrijd, ben benieuwd hoe goed ze zijn. Gisteravond was ik met wat mensen aan het kaarten en toen landen er een sprinkhaan van 10 cm op mijn schouder. Dat was niet de leukste ervaring die ik tot nu toe gehad heb. Raak al steeds meer gewent aan het leven hier hoe de kombie’s werken en dat als je een half uur moet wachten ergens op dat dat heel normaal is. De kombie’s en de bussen rijden hier niet op een schema maar of ze vol zitten en als dat niet zo is dat wachten de gewoon even.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruben

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 7050

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 16 April 2014

Nieuw Zeeland

06 Oktober 2013 - 10 December 2013

Swaziland

Landen bezocht: